czwartek, 2 maja 2013

Zupa z kapusty pekińskiej

Zostało mi trochę kapusty pekińskiej. Nie miałam ochoty na kolejną surówkę, więc wyszukałam zupę. Naprawdę dobra! Oryginalny przepis można znaleźć TU.

Składniki:

  • połowa kapusty pekińskiej,
  • 1 mała marchew
  • 1 mała pietruszka
  • 1/4 selera 
  • por (kawałek )
  • 2 duże ziemniaki,
  • 1,5 litra bulionu,
  • czosnek (ilość ząbków wg upodobań, ja daję dwa )
  • 2-3 łyżki koncentratu pomidorowego,
  • sól, pieprz 
  • ewentualnie śmietana,
  • olej lub oliwa do smażenia.
Sposób przygotowania:

  1. Warzywa ścieramy na tarce (duże oczka). Por kroimy w półkrążki.
  2. Na patelni podsmażamy chwilę warzywa (marchew,  pietruszka, seler, por) i czosnek.
  3. Zawartość patelni przekładamy do garnka z wywarem i gotujemy 10-15 minut. W tym czasie szatkujemy kapustę. 
  4. Dodajemy do wywaru ziemniaki pokrojone w kostkę i kapustę. Gotujemy, aż wszystko zmięknie.
  5. Na koniec dodajemy koncentrat pomidorowy (można przesmażyć go wcześniej na oleju, zyska na smaku). Doprawiamy solą , pieprzem. 
  6. Można dodać śmietanę (ja jem bez-zawsze to mniej kalorii ;-) a tez smakuje dobrze).

SMACZNEGO!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz